۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

آخرین تحولات روسیه | تضمین خروج امن رئیس واگنر به بلاروس

آخرین تحولات روسیه | تضمین خروج امن رئیس واگنر به بلاروس
تکذیب تغییرات کادری در وزارت دفاع، پیام‌های حمایت رهبران کوبا و ونزوئلا به پوتین، فعال‌شدن رایزنی‌های مقامات ناتو درباره اوضاع روسیه و ادعای آمریکا درباره آگاهی از تحرکات مشکوک واگنر، از مهمترین رویداد‌ها پیرامون تلاش برای شورش مسلحانه در روسیه است.
کد خبر : ۶۲۶۵۲۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، شب گذشته، شنبه، اعلام کرد که این تضمین که یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی واگنر ـ Wagner PMC بتواند به بلاروس عزیمت کند، وعده‌ای است که از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داده شده است.

پیش از این، پسکوف گفته بود که پریگوژین به بلاروس خواهد رفت، ولی او دقیقاً نمی‌داند که بعد برای چه‌کسی کار خواهد کرد و نمی‌داند وی اکنون کجاست.

در شامگاه روز شنبه، دفتر مطبوعاتی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گزارش داد که در جریان مذاکرات توافق‌شده از قبل با ولادیمیر پوتین، لوکاشنکو موفق شده است با یوگنی پریگوژین رئیس واگنر در خصوص غیرقابل قبول بودن "قتل‌عام و برادرکشی در خاک روسیه" و پایان شورش مسلحانه به توافق برسد. در همان روز، رئیس واگنر اعلام کرد که نیرو‌های تحت فرماندهی وی حرکت ستون‌های نظامی خود را متوقف کرده‌اند، و وی آن‌ها را برگردانده است و آن‌ها در حال بازگشت به اردوگاه‌های صحرایی هستند.

خروج نیرو‌های شرکت "واگنر" از شهر روستوف ـ آن ـ دان

شب گذشته واسیلی گلوبف، فرماندار منطقه روستوف، خارج شدن کاروان نیرو‌های نظامی واگنر PMC از شهر روستوف ـ آن ـ دون را اعلام کرد. وی در کانال تلگرامی خود نوشت: "ستون نظامیان Wagner PMC روستوف ـ آن ـ دون را ترک کرد و به‌سمت اردوگاه‌های صحرایی خود حرکت کرد. من از همه کسانی که در این شرایط فوق‌العاده، مسئول تضمین امنیت شهروندان در روستوف ـ آن ـ دان و در سراسر منطقه روستوف بودند، سپاسگزارم. "

خبرنگار تاس نیز گزارش داد که تمامی تانک‌ها، تجهیزات سنگین و نیرو‌های نظامی "واگنر" شب گذشته منطقه مجاور مقر فرماندهی منطقه نظامی جنوبی روسیه در روستوف ـ آن ـ دون را ترک کردند.

بخشی از محدودیت‌ها در روسیه در آینده نزدیک به‌جای خواهند ماند

برخی از محدودیت‌های اعمال‌شده طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهر‌های فدراسیون روسیه برای مدتی به کار خود ادامه خواهند داد.

بدین ترتیب، بیش از ده منطقه تصمیم گرفتند منع برگزاری رویداد‌های جمعی را به تعویق بیندازند و این محدودیت را فعلاً لغو نخواهند کرد. این موضوع در مناطق تولا، تووسکی، کالینینگراد و مناطق دیگر گزارش شده است.

علاوه بر این، در سه منطقه فدراسیون روسیه ـ منطقه وارنژ، منطقه مسکو و خود شهر مسکو ـ رژیم عملیات ضدتروریستی اعمال شده است. در این وضعیت، مقامات اختیارات گسترده‌ای برای انجام جست‌وجو و بررسی اسناد، کنترل آمدوشد، تقویت امنیت تأسیسات مهم، محدود کردن ارتباطات و انجام اقدامات ضروری برای حفظ نظم دریافت می‌کنند.
ضمن اینکه از بامداد امروز، یکشنبه، تمامی محدودیت‌های سفر در بزرگراه‌های منطقه روستوف لغو شده است.

البته سخنگوی کرملین شب گذشته وعده داد که رژیم عملیات ضدتروریستی در آینده بسیار نزدیک لغو خواهد شد.

برچسب ها: روسیه واگنر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند